אהבה, רחמים וחמלה:

"כשהילד הקטן יבוא אליך ויבקש ממך: אבא, תן לי סוכריה! הוא יודע שהוא יקבל מאבא סוכריה."

כשאתה עכשיו מבקש מהקב"ה, סומך על הקב"ה שיפתור לך בעיה, אתה סומך עליו לא בגלל שמגיע לך, כי לא מגיע לך.
מי יכול להגיד שמגיע לו? מישהו יכול להגיד מגיע לו חמצן? הקב"ה נותן את זה מתנת חינם, ישתבח שמו לעד, נותן את זה לכולם. כל אחד ואחד מקבל חמצן, מקבל את כל מה שהוא מקבל, במתנת חינם מידו המלאה, הרחבה, העשירה והפתוחה.
מתנת חינם שהקב"ה נותן לכול אחד ואחד מאיתנו. הקב"ה, ישתבח שמו לעד, כשהוא בא אליך ואומר לך: תסמוך עליי!
למה אתה תסמוך עליי? אני אתן לך, לא בגלל שמגיע לך, אני אתן לך בגלל שאני אוהב אותך. אני אתן לך בגלל שאני יודע שאתה בן שלי, בגלל שאתה חלק ממני ואני אבא שלך, אוהב אותך אהבת אמת ואני אתן לך את מה שמגיע לך. כלומר, אני סומך על בורא עולם שייתן לי את מה שמגיע לי, לא בגלל שמגיע לי, אלא בגלל שאני יודע שאבא אוהב אותי.
כשהילד הקטן יבוא אליך ויבקש ממך: אבא, תן לי סוכריה! הוא יודע שהוא יקבל מאבא סוכריה.
כשהבן שלך יבוא ויבקש ממך ממתק – הוא יודע שהוא יקבל את הממתק.
על סמך מה? על מה אתה יודע שהקב"ה ייתן לך את הממתק?מי אמר לך שבורא עולם ייתן לך את מה שאתה רוצה לבקש?
אומר לך "חובות הלבבות": בגלל שאני יודע שאבא אוהב אותי.כשאני יודע שהקב"ה, יש בו גם רחמים, גם אהבה וגם חמלה, שזה פחות או יותר כמו רחמים
אומר בורא עולם: אתה יודע שאני אוהב אותך? – תסמוך עליי! 
כשאתה זורק עליי את החבילות שלך, כשאתה נשען עליי, כשיש לך קושי ואתה רוצה לזרוק אותו על הקב"ה, ישתבח שמו לעד. זרוק את זה על בורא עולם, כשאתה זורק את זה על בורא עולם, תשאל את עצמך: למה הקב"ה יעזור לי? למה שהקב"ה יפתור לי את הבעיה?
למה שהוא ימצא לי אישה טובה כמו שאני רוצה? למה שהוא ייתן לי את מה שאני מבקש? אומר "חובות הלבבות": כי הוא אוהב אותי! זהו, נקודה פשוטה. ואם תגיד לי: לא אהבה, אומר "חובות הלבבות": יש בו רחמים. כשבא עני ופושט יד, מבקש ממך צדקה, אתה לא אוהב אותו, כי אתה לא מכיר אותו, אבל אתה נותן לו כי אתה מרחם עליו.
כלומר הקב"ה, חוץ מהאהבה שיש בו אלינו, יש בו עוד נקודה מאוד חשובה – הוא רחמן.
הקב"ה רחמן, ישתבח שמו לעד. וגם אם עשית חטאים – תבקש ממנו סליחה. אני תמיד אומר, אל תיתן לעבירה שעשית להפריד בינך לבין בורא עולם, תבקש ממנו סליחה במקום!
תבקש סליחה במקום, תחזור בתשובה מיד, מיד כשקרתה התקלה, מיד כשקרתה הבעיה, תבקש סליחה מבורא עולם, והקב"ה, ישתבח שמו לעד, יסלח לך מיד ותתקרב אליו בחזרה.
כמו שאתה יודע על מישהו שאוהב אותך מאוד ואתה זורק את זה עליו, את החבילה שלך, אתה סומך על בורא עולם, ישתבח שמו לעד, שיעזור לך, למה הוא יעזור לך? – כי הוא אוהב אותך!

דילוג לתוכן