אל תעשי חסדים על חשבון משפחתך!

בס"ד
אל תעשי חסדים על חשבון משפחתך!
תעודת ביטוח
בכל שיחה שמתנהלת סביב הנושא הקריטי והחשוב של חינוך הילדים, עולות המסקנות הידועות – שהן, קודם כל, שהכול מאת השם. ומה שהוא מחליט זה מה שיהיה ואין לאן לברוח. רק לקבל באהבה ושלמוח על הזכות. גם אם לא מבינים מהי כרגע. וזה הכי נכון, משום שאף אחד עוד לא קיבל תעודת ביטוח עם לידת ילדו. רק בורא עולם הוא המחליט הבלעדי מה תעבור כל נשמה שניתנה כפיקדון בעולם הזה.
שנית, ישנם המדגישים רבות את הדוגמא האישית שכל הורה צריך להנחיל לילדיו, דבר שלא פשוט לעיכול ולמעשה אצל הורים רבים, אבל ידוע כעוזר.
כרגע אנו רוצים לדון בבסיס הנושא הכול כך חשוב וכל כך מטריד הרבה מוחות של הורים יקרים, שכולם רוצים טוב, וכמהים לכך שילדיהם יהיו ילדים טובים, מכבדים ומכובדים, בעלי מידות טובות ומזג נעים, שילכו בדרך השם ויעשו לו נחת רוח בדרך שלהם, כל ימי חייהם.
נגלה לעין כל כי הניסיונות של הדור הולכים וגדלים, מתעצמים ומתרבים.. לא ניתן לעצור את העולם מלכת ולחזור 50 שנה אחורה. לא יקרה. הטכנולוגיה והרחוב רק מתפתחים ויש להם עוד ועוד הבלים להציע לבחורים ולבחורות שלנו.. השם ירחם.
תשובה פשוטה שמשאירה חותם חזק טמונה בקשר אמיתי וכנה ואוהב של ההורה עם ילדו. קשר אמיתי, פתוח, חם ואוהב – שנבנה מגיל קטן מאוד יכול להציל. לא מגיל 15! קשה מאוד לצפות מנער בן 15 שיהיה פתוח איתך אחרי שכל השנים אחורה בכלל לא לימדת אותו פתיחות מהי.. ולא יצרת איתו שיח פתוח וכנה. חובה עלינו מגיל קטן ממש ליצור פתיחות ואהבה, קשר אמיתי עם כל ילד בפני עצמו.
לילדים ישנם 'רדארים' מיוחדים לאמת! הם יודעים מתי באמת אכפת לך ומתי את רק משחקת אותה.. הם יודעים בדיוק מתי את אוהבת וכנה עם תשומת לב אליהם, ומתי את ממש לא איתם..
אך תמיד הדהדה בי המחשבה – מה זה קשר אמיתי ואוהב? איך עושים את זה?!
והתשובה שקיבלתי לכך היא עצומה – זה בדיוק העניין! לא עושים את זה! אי אפשר לעשות את זה! צריך לחיות את זה!
כשבאמת אכפת לך מהילדים שלך, הם ירגישו את זה לבד. כשאת שם בשבילם תמיד, גם בצרה, גם כשקשה להם והם לא מצליחים כמו שציפית מהם, גם כשלא בא לך כי הם לא במיטבם ולא בדיוק מה שהיית רוצה שהם יהיו או יראו – הם ירגישו אם את באמת שם בשבילם בכל מצב, או שאת יותר מחשבנת לשכנים או למשפחה.
זו לא הרגשה שניתן להעביר אותה באופן מעושה ולא אמיתי, זו הרגשה שמועברת בצורה אוטומטית רק כשהיא כנה ואמיתית. ילדים מרגישים את סדר העדיפויות של אמא שלהם, הם יודעים בדיוק האם העבודה שלך במקום הראשון לפניהם או שהם הכי חשובים לך בעולם. הם יודעים ומרגישים אם בשביל חברות בחוץ את תרוצי מיד לא משנה באיזו שעה או סיטואציה, ובשבילם כמה יהיה לך כוח לעשות…
וגם אם בחוץ את עושה המון מצוות וזיכוי הרבים, חסדים על גבי חסדים – ברגע שזה בא על חשבון משפחתך זה הרבה פחות שווה. המאמץ האמיתי צריך להיות בבית, כשאין טפיחות על השכם או תגמול מיידי והערכה.
ילדים מרגישים את הלב שלך, את התשומת לב שאת מעניקה להם, את האכפתיות שלך ואת שימת הלב האישית לכל אחד ברגע שעובר עליו משהו.. בלי שתתאמצי הם ביום מן הימים יעריכו את זה שאמא הייתה פה בשבילם באש ובמים.
את יכולה להיות אמא עובדת או מתנדבת בחוץ – אבל כשהלב שלך נקי ואמיתי, אוהב בצורה כנה את משפחתך וילדייך, והם מקום ראשון עבורך- זה לא משנה מה תעשי בחוץ, זה לא יגרע מהרגשתם שאת תמיד שם בשבילם. הם ידעו שאמא תמיד אוהבת קודם כל אותם ותעשה הכל בעבורם. מהרגשה כזו נובע קשר שכולל שיחות פתוחות ואוהבות, קשר חם ומחבק. ורק עם קשר כזה, ניתן יהיה גם לזרוק מידי פעם מילים מכוונות שיתקבלו על ליבם. כי הם יודעים שהכול מאהבה ולא מאינטרסים.

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 0583266571

דילוג לתוכן