אמא שלי מתפללת

אמא שלי מתפללת !

מעשה שהיה כך היה..

מיטל השדכנית המדופלמת, ישבה במשרדה ומחוץ לדלת חיכו עשרות בנות בכדי לשבת בפגישת היכרות ראשונית עם השדכנית.

מיטל נפגשה עם אחת אחת במאור פנים ובנחמדות, שאלה את אותן שאלות בנאליות, בתקווה למלא את דף הרושם הראשוני בכדי לנסות לשדך את המיועד, בסיעתא דשמיא..

בהגיעה תורה, נכנסה לחדר מיכל, במראה החיצוני הייתה נראית רחוקה קצת משמירת תורה ומצוות.

מיטל התחילה לשאול אותה שאלות על השאיפות שלה והרצונות בעתיד.. ובשאלה מה את יכולה לספר לי על עצמך.. במפתיע היא ענתה: "אל תראי אותה ככה, אני באה מבית שאמא שלי מתפללת 3 תפילות ביום"…

אף אחד לא שאל אותה על אמא שלה או על משפחתה, ובכל זאת זה מה שהיא בחרה לספר על עצמה, אמא שלה מתפללת 3 תפילות ביום – כמה זה חדר לאותה בחורה, כמה זה חרוט בזכרונה ובליבה, שזה מה שהיא אומרת כשהיא מתארת את עצמה ואת ביתה העתידי.

מדהים עד כמה זה משמעותי! האמא, האווירה בבית, הקדושה.. לא משנה מה עובר על הילדים במסלול חייהם – יש דברים שהם אינם שוכחים. ואנחנו האחראיים על מה שהם לא ישכחו.. לטוב ולמוטב.

ולא רק שהם זוכרים, אלא זה ממש טבוע בנפשם.. גם אם עוברים מה שעוברים – האווירה בבית, ריח האוכל, אמא מתפללת בצד החדר ומזילה דמעה, מדברת עם בורא עולם – אלו דברים שבוודאי נחרטים ומעצבים את נפש הילדים. ומתישהו הנשמה רוצה לחזור לאווירה הנעימה הזו של הבית הנעים..

הבחורה הזו, שהייתה צעירה למידי, נראית שעברה כל מיני דברים בדרך, שלא תואמים את רוח ביתה – אך בכל זאת ! זה מה שהיא בחרה לומר.. בהרגשה שלה, היא באה מבית של אמא שמתפללת – זה העיקר. זה מה שהיא בחרה להגיד על עצמה בזמן שאלות לשידוכים.

מדהים לראות עד כמה אמא משפיעה.. אין לנו מושג עד כמה המעשים שלנו חשובים. עד כמה הצניעות שלנו משפיעה על נפש הילדים, הרב הגאון יגאל כהן שליט"א אומר כי ככל שהאישה יותר צנועה היא זוכה לבנים יותר צדיקים.. נהיה בטוחות שזה מטביע חותם בנפש – שאי אפשר למחוק לעולם. גם אם כרגע זה לא נראה כלפי חוץ, אישה שהיא צנועה באמת, תדע, שהצניעות שלה בוודאות משפיעה! שמתישהו, איפשהו, הבן או הבת שלך יגידו או פשוט ירגישו… "אל תראו אותי ככה, אמא שלי צנועה!!".

הקדושה בבית, האווירה הנעימה, החום ואהבה מושפעים ישירות מהאמא. וזה משהו שרוצים לחזור אליו..  

שרואים אמא מתפללת בבית, מדברת עם השם, מכניסה את בורא עולם לכל מציאות ואומרת בכל הזדמנות שהכול לטובה – זוהי הרגשה שלא יוצאת מהראש, ועם השנים והזמן בוודאי תשפיע לטובה.

אז גם כשקשה לנו, נזכור שיש פה נשמות מתוקות שניתנו לנו כפיקדון. האם נמעל בו? האם נתפתה לעולם הזה שכל כך מפתה.. או נתגבר ונראה לבורא עולם שאנחנו אוהבות אותו יותר מכל אופנה / טכנולוגיה וכל מה שכביכול "מתקדם" רק מרחיק מאיתנו את האמת התמימה והפשוטה, שהקב"ה ברא את העולם והוא יודע הכי טוב מה מועיל ומה מזיק לנו. 

ונדע שהילדים מרגישים הכול. מה חשוב לנו באמת ומה משחק.. נעשה חישוב מסלול מחדש – כל אחת עם עצמה, איך היא רואה את הילדים שלה בעתיד, מה היא צופה בביתה, מה היא הייתה רוצה שילדיה ילמדו ויספגו.. והאם היא נראית ומתנהגת כאותה פנטזיה.. לאט לאט נתקרב לשם.. מתוך אמונה, שמחה וטוב לבב!

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 0583266571

דילוג לתוכן