הכל לטובה? גם הפיטורין?

הכל לטובה?
בספר אוצרות התורה הביא מעשה שהתרחש בעיר ראשון לציון. אחד ממשתתפי שעורנו בבית הכנסת "נאות שקמה" התחזק בעבודת ה', והקדוש ברוך הוא הזמין לו פרנסה טובה, מנו אותו כאחראי לחלק תרופות לכל בתי המרקחת של קופת חולים מסוימת. וכך עבד משך שנים. אך דבר אחד העיק עליו, כי אין בידו זמן רב ללמוד ולומר פרקי תהלים. אך הודה להקדוש ברוך הוא על פרנסה שזמן לו.
באחד הימים, בבואו לשעור נכנס מדוכדך כולו. וסיפר כי הודיעו לו בעבודה על פיטורין, ואף שלחו לו מכתב פיטורין! ופרט מדוע:
שבוע קודם נסע להעביר תרופות לבית המרקחת ב"מודיעין עלית. בית המרקחת ממוקם בעליית הרחוב, לאחר שמסר תרופות וסדר את ענייניו יצא להמשיך בדרכו. והנה מגלה כי מכוניתו נעלמה, חפש אותה בכל האזור אך לשוא.
לפתע שמע קולות המולה במורד הרחוב, הוא נחפז לשם, ולהפתעתו רואה את רכבו תקוע בקיר, וקהל האנשים שהתאסף מנסה לאתר את הנהג. מיד התקרב לרכבו, ועדי ראיה כתרוהו וספרו לו את גודל הנס, כאשר לעיניהם הדרדר הרכב במורד הרחוב, עבר כמה צמתים ומדרכות ונבלם בגדר, וברוך ה' לא אירע אסון, מלבד הרכב שקיבל מכה.
ואף מהמועצה של העיר הגיעו וצילמו את המאורע ופרסמו אותו בעתון מקומי תחת הכותרת 'נס גדול היה פה'. ויהי הדבר בעיניו לפלא, כי החנה את הרכב כרגיל וכיצד זה הדרדר?
מנהל העבודה בשמעו את אשר ארע, קרה לו אל משרדו והודיע לו שהוא מפטר אותו מהעבדה, מאחר ואינם מחזיקים נהג שאינו זהיר. המקרה גרם לו עוגמת נפש גדולה, מאחר וזה מקור הפרנסה היחיד שהיה לו.
אולם רבו הרגיעו ואמר לו: לפניך שתי אפשריות, או לקבל את הנסיון בחוסר אמונה ולהיות בצער ובעגמת נפש, ולא תועיל בזה מאומה. או להאמין באמונה שלמה שהכל מאת הבורא והכל לטובה, וכבר הבטיח הקדוש ברוך הוא ש"הבוטח בה' חסד יסבבנהו". ואם תתחזק באמונה ובטחון, תזכה להווכח שכל מה שאירע לך הוא אך ורק לטובתך, שהאדם הבוטח בה' זוכה לראות את הטובה בעיניו.
ואכן האיש קבל על עצמו להיות בשמחה, ולהאמין שכל מה שעושה ה' הכל לטובה, וכך היה, שבכל פעם בבואו לשיעור, כאשר התענינו חבריו במצבו, השיב בשמחה: "הכל לטובה"!
עברו כמה חדשים, והנה מגיע הוא לשיעור כשפניו קורנות משמחה ובשורה בפיו: יש לי עבודה ונהג צמוד! וכה ספר בהתרגשות:
מנהל העבודה חפש מחליף לתפקידי, ועד עתה לא מצא אדם אמין שעושה את העבודה באמונה ומדויק בזמנים כמוני. והנה יום אחד התקשר אלי והזמין אותי למשרדו, כאשר הגעתי, הורה לי לחזור לתפקידי, אך מאחר שלא נהגתי בזהירות, לכן מהיום יתלווה אלי נהג צמוד שיסיע אותי לכל המקומות, ותפקידי יהיה רק לחלק תרופות ותו לא!
והוסיף ואמר שמשאיר לי את אותה משכורת כדי שאחזור לעבוד טוב כפי שעבדתי קודם.
הוסיף האיש ואמר: מעתה גם נפטרה בעייתי על חוסר זמן בלימוד, כי מעתה שיש לי נהג צמוד, אוכל לקיים "ובלכתך בדרך" במשך כל זמן הנסיעה!
(דרשה לישראל)

דילוג לתוכן