המעצור הגדול שלנו – זה אנו בעצמנו

אמונה בלי שכל

האם את יכולה לדמיין את עצמך עוד חודש וחצי מתחת לחופה? מישהי שאין לה ילדים מספר שנים – יכולה לדמיין את עצמה בעוד שנה חובקת תינוק?
האם אנחנו באמת מאמינות בהשם יתברך, שהוא כל יכול ובשנייה נותן לכל אחת כדי מחסורה? האם את מאמינה שמחר יהיה לך 100 אלף ש"ח נוספים בבנק?
האם את מאמינה שהילד שלך לא יצטרך כבר ריטלין? האם את יכולה לדמיין את עצמך בבית עם 2 קומות וחצר שהוא רק שלך?
האם את מצליחה לראות את עצמך מהיום חיה בזוגיות מושלמת, אוהבת וכיפית?
הרב הגאון יגאל כהן שליט"א אומר שהמעצור הגדול בעולם שעוצר את הקב"ה מלהשפיע שפע – זה האדם בעצמו!
חוסר אמונה בקב"ה היא זו שעוצרת את הברכה. כאשר האדם מאמין בקב"ה שיושיע אותו, הוא נותן לבורא עולם כוחות להושיע, כפי שנאמר: "תנו עוז לאלוקים". כאשר אדם לא מאמין שהקב"ה יכול עד כדי כך לשנות את המציאות הספציפית – אזי הוא בעצמו עוצר את השפע שרוצים משמיים להוריד עליו.
הקב"ה רוצה לתת, כל רצונו הוא להטיב עם בריותיו. הוא הראשון שרוצה שיהיה לך טוב, אבל אם את לא תסמכי עליו שהוא יכול לעשות זאת, אין כלי להכיל את השפע.
לעיתים אנחנו חסרות אמונה, לא מאמינות שהילד יכול להתרפא בלי אנטיביוטיקה, לא מאמינות שהבוסית תעלה לנו במשכורת, גם לא מעלות על דעתנו כיצד המינוס בבנק ייסגר תוך יממה וייהפך לפלוס.
ואיך נמצא עבודה? ומתי נמצא את החתן המיועד?.. בכל שלב בחיים תוכלי להצביע בחייך האישיים – מה אני לא מאמינה שיכול להשתנות? היכן אני מתקשה לבטוח בבורא עולם שישפר את המציאות? זה טבעי ונורמלי, המציאות חזקה ונראית מוחשית כל כך. העולם נקרא כך מלשון העלם, הוא מעלים מאיתנו את מציאותו יתברך.
המציאות נראית כל כך אמיתית, שאנחנו עלולות לשכוח שהקב"ה מהווה ועושה הכול רגע רגע.
נצביע על המקומות הללו שקשה לנו לבטוח – נדע אותם, נלחם בהם.. נאמר לעצמנו כמה פעמים בקול רם שהקב"ה יכול הכול, "הקב"ה יכול הכול". הוא יכול לשנות כל מציאות שקשה לנו, גם אם אנחנו לא מבינות איך אפשר, כאן נכנסת האמונה. היכן שהשכל נגמר, בדיוק שם נכנסת האמונה. לא חכמה להאמין בקב"ה כשהכול הולך חלק, לא חכמה שאדם בעל תואר שני ועבודה מכובדת יגיד "אני מאמין שלא יהיו לי בעיות פרנסה כל החיים", כי יש לו סיבות טובות בשכל להיאחז בהן, זוהי לא אמונה. זוהי ידיעה.
החכמה היא, שאדם פשוט ללא תארים וללא הבטחה כלכלית כלשהי, יגיד את אותו משפט ויאמין בקב"ה באמת שלא יהיו לו בעיות פרנסה כל ימיו.
בל נשכח את העיקר, שבורא עולם אוהב אותנו ורוצה שיהיה לנו טוב יותר מכולם.
הוא לא מחפש להרע לנו חס ושלום, וגם אם זה נראה כך, הוא בסך הכול מעיר אותנו בכדי שנדבר ונתקרב אליו.. אז נשתדל לעשות זאת לפני. פשוט לומר תודה, כלום לא מובן מאליו.
נדבר בקול רם עם אחרים על אמונה וביטחון, נזכור ונשנן שהקב"ה הוא כל יכול… מה שלא לשמה בא לשמה, גם אם מתחילים באופן מעושה ואומרים בקול רם דברי אמונה, לאט לאט זה יכנס ללב… הקב"ה רואה את הרצון והשאיפות של כל אחד מאיתנו. הוא היחיד שבוחן כליות ולב. תאמיני בו שהוא יכול לעשות הכול, תני לו כוחות לשנות לך את המציאות לטובה ביותר עבורך. כל מה שתרצי תוכלי להשיג לטובה. שבת שלום.

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 058-3266571

דילוג לתוכן