הקב"ה לא יכול לעזור לך אם אתה לא עוזר לו

"תנו עוז לאלוקים ותנו כבוד לתורה"
מה זה "תנו עוז לאלוקים"? אני יכול לתת כוח לבורא עולם?! הפסוק אומר: "תנו עוז לאלוקים"; כלומר, תן כוח לבורא עולם
איך אני יכול לתת כוח לבורא עולם?

לדוגמא, אדם שהוא לא מצליח להתחתן. בחור בן 50, רווק, מסכן, חי בודד, גלמוד, ואף אחת לא רצתה אותו. כל הפגישות שלו, רוב הבחורות לא רצו אותו. מי שהוא כן רצה – לא רצתה אותו, מי שכן רצתה אותו – הוא לא רצה אותה
בן אדם, מה שנקרא 'ביש מזל', לא הולך לו בחיים; לא מצא את הבחורה שלו.
בגיל 50 מציעים לו כל מיני בחורות שהוא בכלל לא רוצה. הוא עומד ומתפלל לפני הקב"ה, אומר לו: 'ריבונו של עולם, תמצא לי את זיווגי ההגון לי משורש נשמתי. תמצא לי בת זוג טובה וחסודה, תמצא לי אישה צדיקה, תמצא לי אישה טובה'. אומר לו הקב"ה: אתה מאמין שאני יכול למצוא לך? אתה מאמין שיש לי יכולת להושיע אותך? אתה מאמין שבמצב שאתה נמצא היום, אני יכול לתת לך פרנסה? האם אתה מאמין בזה, אח יקר שלי?
אומר הקב"ה: אם אתה לא מאמין שהוא יכול לתת לך משכורת של 20 אלף שקל – לעולם לא תגיע לזה. תן כוח לקב"ה! באמונה שלך.
בורא עולם – אצלך אין גבול. בורא עולם – אצלך אין מחסומים, אין כזה דבר אני לא יכול להשיג בת זוג בשבילי, בן זוג בשבילה. אני לא יכול למצוא פרנסה, אני לא יכול למצוא רפואה.
גם חס ושלום בן אדם ש… וזה ניסיון לא קל, ניסיון לא קל. כשבא אליי בן אדם ואומר שגילו לו את המחלה וזה מתפרץ, והרופאים נותנים לו שבועיים לחיות, חודש לחיות, חודשיים לחיות. אני יודע שהברכה שלי לא תתפוס אצלו. לא תתפוס אצלו הברכה. הוא אומר תתפלל עליי! מה אני אתפלל עליך?!
אתה הלכת אחרי הרופאים, אתה מאמין שהרופאים אומרים נשארו לו עוד 3 חודשים לחיות. לקחת את זה, קנית את זה, הפנמת את זה, אתה כבר לא מאמין שבורא עולם הוא כל יכול. אתה לא מאמין שהקב"ה יכול לפרוץ את הגבול הזה ולרפא אותך – מה תעזור הברכה שלי?! ותדעו לכם, אחים יקרים, יש אנשים שבאים לבקש ממני ברכה ואני אומר לכם בכנות מלאה, אני יודע שהברכה תתפוס.
זה אנשים בודדים שיש להם אמונה תמימה בבורא עולם, שהקב"ה, ישתבח שמו לעד.
מלך העולם, מושלם, מה שהוא רוצה – הוא עושה, אין לו מגבלה בכלום, מה שהוא רוצה הוא עושה. כשאני רואה את העיניים של הבן אדם הזה, אני רואה את הניצוץ שיש לו בעיניים, שהוא באמונה אמיתית , שהקב"ה יכול לעזור לו, אני יודע בוודאות, במאה אחוז שהקב"ה יעזור לו.
ולפעמים בן אדם בא אליי, אומר לי: כבוד הרב, תגזור עליי שאני אתחתן, תגזור עליי שאני אתחתן!אני לא גוזר על הקב"ה גזירות. "צדיק גוזר והקב"ה מקיים"; אני לא צדיק – אני לא יכול לגזור גזירות, אבל אני יודע שהבן אדם הזה יתחתן, הוא ימצא את זיווגו ההגון משורש נשמתו. והוא בא אליי אחרי כמה חודשים ואומר לי: הרב, מצאתי את בת זוגתי וכך וכך וכך… עכשיו, מה הוא אומר? אתה ברכת אותי לפני חצי שנה – ומצאתי את בת זוגתי, או אשתי בהריון, או קיבלתי עבודה חדשה ופרנסה חדשה. ואני אומר לכם, אחים יקרים, זה לא בגלל הברכה שלי, במאה אחוז אני אומר לכם. זה רק בגלל האמונה התמימה שיש ליהודי הזה, שהוא הסתכל בעיניים של תינוק. עיניים של תינוק, שמאמין לכול דבר שאתה תגיד לו.
ואומר: בורא עולם, הרב אמר חודש, הרב אמר חודשיים, הרב אמר חצי שנה – זה מה שיהיה! זהו, אין שאלות, אין שאלות, לא שואל שאלות בכלל.

אין שאלות ואין מגבלות, וככול שאתם תפנימו את זה – יקרו לכם ניסים גלויים!

מתוך השיעור של הרב יגאל כהן שליט"א

דילוג לתוכן