להתמודד.. לגדול.. לא לפחד להתרסק!

אמא מושלמת

ייסורי מצפון, כל אחת מכירה את ההרגשה הזו.
כל אחת מאיתנו בסוף כל יום, או לכל הפחות בסוף השבוע, עלולה לומר לעצמה: "חבל שלא השקעתי יותר בילדה", "למה צעקתי עליו", "מה היה דחוף להשתולל ככה? לא יכולתי להתאפק?", "אני צריכה ללכת לעוד קורס בחינוך הילדים בכדי ללמוד עוד משהו.."
למה האימהות בדורנו מרגישות לעיתים קרובות שהן יכולות הרבה יותר, ושהן לא באמת טובות מספיק? האימהות בדורות הקודמים לא הלכו לשום קורס, בקושי ידעו קרוא וכתוב, בטח שלא הלכו לפסיכולוג ובטח שלא שלחו את הילדים לשם.. קשה לעשות השוואה, כי בכל דור יש את הניסיונות שלו ואת הכוחות שהקב"ה מוריד לכל אחד ואחת להתמודד עם העולם הזה. אבל בכל אופן, דבר שורשי הוא להבין קודם כל, שהקב"ה ברא את העולם. והוא יודע בדיוק בדיוק מה טוב עבורך. הוא לא התבלבל, הוא שם אותך בדיוק בבית שלך בדיוק, עם הילדים שלך בדיוק, כי רק לך יש את הכוחות להכיל ולגדל אותם בצורה הטובה ביותר בעולם.
הקב"ה הביא לך ילדים, זו מתנה שאין כדוגמתה. אין יותר ממנה. זו מתנת חינם, שמי שקיבלה אותה, אין לה זכות להתלונן כל ימי חייה. עד כדי כך המתנה הזו היא יקרה, ולא מובנית מאליה כלל. עצם ההריון והלידה וגידול הילדים, כל המהלך אופף ניסים גלויים גמורים שלא ניתן לשער ולתאר כלל.
מעבדות רבות יכולות ליצור עוברים במבחנות, אך שהעובר יקלט ברחם ויהיה לו דופק – מי מחליט?!
האם יש פרופסור בעולם שיאמר שהוא יכול לתת דופק לעובר? שם העבודה שלהם מסתיימת. שם רק בורא עולם יכול לעשות. ואם הוא נתן לך את המתנה הזו, תגידי תודה. כל יום כל היום.
הוא לא התבלבל, הוא יודע שרק לך יש את הכלים להתמודד ולגדל את הילדים האלו ספציפית, אין לאף אדם בעולם כוחות כמו שלך יש. את היחידה שיכולה להתמודד עם כל הבעיות והטרדות בגידול הילדים. את יודעת הכי טוב מה טוב לילדים שלך, וגם כשאת טועה – זה טוב! אל תלקי את עצמך.. כי כולנו בני אדם.
כמובן שנשתדל ונלמד להשתפר מעת לעת, בכדי להיות אימהות טובות יותר, אבל עד אז נדע בוודאות גמורה שכל מה שאנחנו עושות זה לטובתם והקב"ה נתן לך את כל הכוחות עבורם.
בנוסף, תמיד חשוב לזכור, שברגע שהשם החליט שבעלך יענוד לך את הטבעת מתחת לחופה – באותו רגע הוא החליט שזה האדם הטוב ביותר עבורך. החצי השני שימלא בך את החוסר שלך.
הבעל שלך הוא הכי טוב עבורך ואין אחר, גם כשיש קשיים ומריבות, חילוקי דעות תהומיות – תמיד תזכרי שהוא הכי טוב עבורך. בדיוק בדיוק ללא טעויות, וללא בלבול.
ברגע שאין לך אופציה אחרת במחשבה (של פירוק הבית ח"ו), אזי קל לך יותר להתמודד ולעשות את המוטל עלייך. עבודת המידות תמיד תהיה, לא משנה עם מי. הקב"ה רוצה להטיב לנו, שנהיה נשים טובות יותר עם מידות נעלות יותר, ולכן במערכת יחסים מול הבעל יש את העבודה האמיתית שתוביל אותך לשם.. לתיקון המידות.
צריך להתמודד ולגדול, לא לפחד ולהתרסק. לא להתרחק.. לדעת שזו העבודה. שרק כך נהיה טובות יותר ונשמח את הקב"ה. שכל כך עושה איתנו טוב, שמרעיף עלינו חסדים כל היום.. צריך להחזיר לו ולו במעט.

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 058-3266571

דילוג לתוכן