שימי ראש על אבא, ותנוחי….

במהלך החיים אנו עסוקים.. לא נותנים מנוחה לנפש, חושבים על החופש….

מתנה ששווה מיליונים!

המצרך הכי יקר ומבוקש כיום הינו שלוות נפש.
כיום בדורנו הכל לחוץ, צפוף, רועש, המון דאגות, חרדות, אכזבות שמציפות את האדם.
ישנה עליה באחוזי הגירושין, ילדים נושרים וכל אחד יוסיף כאוות ליבו. בכל פינה שנסתכל נמצא את הדאגה מיום המחר. כל אדם באשר הוא היה משלם את כל הונו בשביל שמחה אמיתית בלב ורוגע נפשי תמידי.
האשליה הרווחת היא שכאשר נשב מול הגלים ונשמע מוזיקה קלאסית אז נהיה רגועים, או ברגע שהילדים יגדלו ונהיה בפנסיה אז נהיה שמחים יותר, או שבחוץ לארץ האווירה יותר נינוחה ולכן שם שמח יותר. טעות חמורה עולה ביד החושבים כך, שכן כל רגע נתון הינו ההזדמנות הטובה ביותר לשמחה העילאית ביותר עבורנו כרגע. כל אדם באשר הוא, במקום שהוא נמצא צריך לשמוח במה שיש לו כי אם היה משהו טיפה שונה זה לא היה טוב עבורו. כאשר ישנו סדק באמונה בה' יתברך מיד הדאגה פורצת והחרדה ממלאת את מקום השמחה. ברגע אחד אדם יכול ליפול חס ושלום לעצבות מרוב דאגות ממה יהיה. איך נסיים את החודש, איך נחתן את הילדים, האם נצליח במבחן, איזה בעל יהיה לי, האם ילדיי ילכו בדרך טובה, מה הן תוצאות הבדיקות וכדומה.. ישנן המון דאגות שיכולות לצוף בכל רגע.
רבי נחמן מברסלב כותב שכל דאגות האדם מגיעות כיוון שחושב על העתיד ועל העבר. ברגע שיחשוב על ההווה, שאין לאדם כלום בעולם אם לא השעה הזו החיים יראו אחרת. ברגע שנתמקד בעכשיו, מה אני צריכה לעשות טוב עכשיו, במה להשתפר הרגע ואיך לשמוח ולשמח אחרים כרגע בלי שייכות למה היה אתמול ומה יהיה עוד רגע.

שלוות נפש
האשליה הרווחת היא שכאשר נשב מול הגלים ונשמע מוזיקה קלאסית אז נהיה רגועים,

לחפש נקודות הטובות בנו כרגע ובסיטואציה הזו ולא מה יהיה מחר, כך נוכל להתקדם בבטחה בלי דאגות ועם הרבה אמונה בבורא עולם שידאג לי מחר וכך כל שעה תהיה מנוצלת כראוי. שלוות נפש האמיתית נמצאת אך ורק באמונה בה'. "תורת ה' תמימה משיבת נפש" – התורה הקדושה הינה תרופת פלא כנגד כל המרעין בישין שמסתובבים ומחכים לסדק קל בכדי לפרוץ. כאשר אנו מאמינות שהכול מנוהל על ידי בורא העולם בהשגחה מדויקת ומדוקדקת, שאין טעויות שבאות על ידו, שהוא אוהב אותך יותר מכולם ורוצה רק להיטיב איתך – הכל הרבה יותר קל בחיים. הוא דאג לך בעבר, דואג לך בהווה ולא ישכח לדאוג לך גם בעתיד. את יכולה להיות שלווה ורגועה כי יש מנהיג לעולם והוא לא שוכח אותך אף פעם, יש לו כל כך הרבה ניסיון שכדאי לתת לו את הקרדיט שהוא יכול להחיות גם את משפחתך האהובה בין כל היקום שהוא מחיה רגע רגע שניה שניה אלפי שנים.
אז למה לדאוג אם יש מישהו שהוא כל יכול שדואג לך?!
כל היכולות והפתרונות בידיים שלו, אין לו חוסר בכסף או בשידוכים, בילדים או בנתינת רווח ונחת והחשוב מכל – יש לו בידיים את התמונה הכוללת של העולם, אנחנו רק חלק פצפון מפאזל ענקי בעל אלפי שנים ורק הוא יודע מה מיועד לכל נשמה.
מהו המסלול המיועד עבור כל נשמה שקורצה מתחת כסא כבודו וירדה לעולם הזה לתקן תיקון המיוחד אך ורק לה. מעלה גדולה להבין שאנחנו לא מבינות כלום. ידיעה זו היא אמיתית ומובילה אותנו למידה הטובה ביותר, מידת הענווה. ואם אנחנו לא מבינות ועוזרות בכלום אז מה יעזור שנדאג? שימי ראש על אבא ותנוחי..

הכותבת היא מדריכת כלות ומגשרת

דילוג לתוכן