תעשי טוב לבעלך – הטוב יחזור אליך

בס"ד

טוב לך – טוב לי

ברוב ככל המקרים אדם שטוב לו – עושה טוב לאחרים. אין לו סיבה להרע לסביבה. אדם שמתקמצן בלי סיבה כלפי בת זוגתו, או כועס לעיתים קרובות ללא סיבה הנראית לעין, או סתם פחות נוח לבריות בכלל ולבני ביתו בפרט, צריך לבדוק מה קורה בביתו לפני ולפנים.

כמו שאישה לא תיתן לבעלה ללכת עם חולצה מוכתמת ברחוב, כך אל תתני לבעלך להסתובב בהרגשה שלא טוב לו.. שלא מעריכים אותו, ונותנים לו את מקומו בבית, שמזלזלים בו ונותנים לו תחושת נחיתות – כל אלו גורמים לבעל באופן טבעי להתגונן או להיסגר כנגד. וחבל.

אישה היא הרבה יותר חכמה מזה, אישה בנויה מחומר מיוחד, בכוונה תחילה, אגב. לא במקרה.

אישה מסוגלת להעביר על מידותיה, יכולה בהחלט להחמיא ולפרגן גם אם מעצבנים אותה.. יש לה כוחות נפש חבויים שצריך לגלות אותם. את גדולה מהחיים, תאמיני בזה. אל תיכנסי לבוץ הזה של מריבות וזלזול בלתי פוסק, זה כדור שלג שיגדל ולא יעשה טוב לאף אחד מהצדדים.

ברגע שאחד מבני הזוג יגדיל ראש ויעשה טוב לשני – לאט לאט זה יפשיר את הקרח שעומד בינכם, ויגרום לקירוב לבבות.

ותדעי, שאת הנשכרת הראשונה מכך- משום שכשאת תעשי טוב לבעלך, בלי לחכות לשום דבר, פשוט תעשי לו טוב קבוע (כמה שניתן) – הוא בוודאי יחזיר לך טוב. אדם שטוב לו – אין לו סיבה לעשות לשני רע. אדם שרע לו והוא ממורמר יכול להרע לשני. נתגבר מעבר לכל המסכים האופפים אותנו, גם במצב הזה, נתגבר ונאזור אומץ גם אם זו מציאות של שנים.. ונתקרב. אם האגו ייסדק קצת, לא נורא.. לא יקרה כלום. לאט ובטוח.. זה משמח מאוד מאוד את בורא עולם. גם אם בעלך לא יאמין שפתאום את נחמדה, מאירת פנים או נותנת מחמאות, לאט לאט הוא יתרגל. ויתחיל להחזיר טוב, או להתנהג בצורה נחמדה וחיובית יותר.

אישה העומלת להכניס את השלום לביתה, מקיימת את המצווה היקרה ביותר שיש לנשים, זה הדבר הכי טוב שאת יכולה להשקיע בו. גם אם זה קשה.. ופעמים אף נראה בלתי אפשרי. אך תזכרי תמיד, שאם בורא עולם שם אותך בסיטואציה הזו, זה בוודאות מותאם לכוחות שלך ואת יכולה להפוך את ביתך לבית השמח והאוהב ביותר עלי האדמות.

אם השלום ברוך השם נמצא בביתכם, קודם כל, תשמחו, כי זה לא מובן מאליו בדורנו. דבר שני, תמיד מומלץ לשפר, להשתפר ולשדרג.. לא לישון בשמירה. תמיד לרגש ולהתרגש, לשמח ולשמוח. לא לשכוח לעולם את בן או בת הזוג בין כל המטלות היומיומיות.

מתי בפעם האחרונה שמת לבעלך פתק על הכרית שמזל שיש אותו בחייך? מתי בפעם האחרונה רשמת לו ברשימת הקניות תודה רבה על המאמץ ועל היותו הוא? מתי הערכת אותו בקול רם ליד בני הבית והשווצת "אין כמו אבא שלכם בעולם"? מתי יצאתם למסעדה (או בימנו, לטיול ברחוב) בפעם האחרונה? ועוד ועוד כיד הדימיון.. תעריכי, תפרגני, תכבדי – כל אלו לא עולים כסף אך שווים המון!!!! לך, לבעלך – ובמיוחד לאבא שבשמיים שברא ומחיה אותנו בכל רגע! ומגיע לו שנשמח אותו.

כך אנו פותחות את הדלת ומכניסות את בורא עולם לביתנו. בית עם חוסר שלום ומריבות – הקב"ה נאלץ לצאת ממנו. ואין דבר חשוב יותר מבורא עולם בבית שלנו.. ונדע שכל דבר קטן שנעשה למען השלום בבית, הקב"ה רואה את ההשתדלות ועוזר. כל התגברות וויתור כלפי הבעל מכניס את השכינה לביתנו ואיתה בוודאי מגיעה הברכה והשמחה… בהצלחה רבה.

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 0583266571

דילוג לתוכן