וירוסים, בעיות פרנסה ומה שביניהם..

אשתף אתכן בסיעתא דשמיא בפסוק מאוד מחזק.
בכל יום בקריאת שמע של המיטה אנו אומרות "יפול מצידך אלף ורבבה מימינך, אליך לא יגש"
– פעם חשבנו על הפסוק הזה? נתבונן מעט ונעמיק בו ונקבל כוחות וביטחון שכולנו צריכים בדור אפוף הצרות הזה. "יפול מצידך אלף" – גם אם מצידכן ישנם אנשים שהזוגיות שלהם לא פורחת, שלא מצליחים במשהו, שאין מספיק כסף לקנות דירה או חס ושלום אם ישנם שמרגישים לא טוב וכל צרה אחרת.. "ורבבה מימינך" – ומימינכן ישנם אנשים שכל חורף לוקים בדלקת ראות, שילדים מקבלים חיסונים נגד שפעת ובכל זאת חולים בה, שאם אין הון עצמי של 500 אלף ₪ אז אין סיכוי לקנות דירה, או שכל ילד שני עם בעיות בריאותיות או התנהגותיות לא עלינו. גם אם כל חוקי הטבע חלים על כל הסביבה שלנו
– מי אמר שעלינו זה יחול?
כאן מגיע משפט המחץ – "אליך לא יגש"! גם אם כל העולם כך וכך – מי אמר שאלייך זה יגש? את לא בעסק.
כל אחד עם חשבונו הנפרד, לא אומר שאם לשכנה קורה כך אז גם לי יקרה, ואם ילד יכול להידבק בוירוס כלשהו כשהולך לקופת חולים – לא בהכרח שזה יקרה גם לנו. "אליך לא יגש" – זהו הפסוק המעודד ביותר עלי האדמות. כל מאורע שאנו נזהרות כל כך שלא יגיע אלינו ובשל כך לעיתים חיות בפחד וחרדה שמא יגיע אלינו ואז נמנעות ממאכלים מסויימים בגלל, לא מתקרבים לחולים בגלל, מפחדים מוירוסים, מחיידקים, חוששים ממחלות וקרינה.
כן צריך להישמר אך לא לפחד. לא לחיות בחרדה כל הזמן בגלל מה שקורה עם העולם מסביב. בפסוק הזה טמון הביטחון. ביטחון בהשם, שהוא דואג למי ומה יגיע. כל אחד נידון בנפרד, מה שקורה מצדדי ולידי לא אומר כלום לגביי ולגבי ההתנהלות עם השם איתי והמקרים שיקרו איתי. הכל בר תיקון, בר שינוי ותלוי באמונה שלי מול בורא עולם, לא בכל הסביבה. כל כך מעודד לדעת שאבא שאוהב ומרחם מנהל אותי בפרטיות, לא בכלליות. ההשגחה מדויקת וייחודית, מתחשבים בנשמה שלנו, מאיפה היא קורצה, איזה כוחות יש לה ומה ניתן לצפות ממנה. המשך הפסוק "רק בעיניך תביט ושלמת רשעים תראה כי אתה ה' מחסי" – הקב"ה הוא המחסה שלנו בבחינת "ממך אליך אברח" – ממה שהוא בידיו הרחומות מעביר אותנו בחיים, לאן נברח? רק לצל כנפיו. לאבא שלנו. לא בכדי אנו אומרות את הפסוק המחזק הזה לפני שהולכים לישון, זוהי סגולה נפלאה שלא ננזק משום רע, שהחלומות יהיו טובים והשינה תהיה מתוקה ותיתן כוח ליום המחר.
דווקא אז בין הימים, שעושים חשבון נפש על שעבר באותו יום או אז השם נותן לנו את הרגשת הביטחון – אליך לא יגש! אל תדאגי, דואגים לך, אוהבים אותך, מנהלים לך את החשבון בנפרד מכל אחר. בדיוק מה שמתאים לך.
קחנה את הפסוק הזה, את ההרגשה הנפלאה הבטוחה הזו. בדור שלנו ישנם כל כך הרבה מקרים (מקרה = רק מה') אסונות, פיגועים, מחלות.. לא חסר דברים לא נעימים. ואבא שלנו, הרחמן והאוהב מביט מלמעלה, מלטף ואומר לך אישית: אל תדאגי, אליך לא יגש! מי שסומך ובוטח בהשם שכל מה שעושה לטובה עושה, בצורה המדויקת ביותר את מה שטוב ביותר עבור כל אחת מאיתנו. גם אם כל העולם כך – אנחנו בעבר השני, בעברו של אברהם אבינו. מאמינים בני מאמינים.

דילוג לתוכן