איזהו עשיר – השמח בחלקו!

ציפיות מולידות אכזבות.
הציפייה מדשנת קרקע לאכזבה, מביאה את האדם בעל כורחו בלי שימת לב להתאכזב ולהיות בלתי מסופק מהמציאות שלו.
כשמצפים ליום שמשי וקמים לגשמים – מתאכזבים, קמים במצב רוח מדוכא מבלי להבין מדוע.
כשמצפים מילד להתנהג כמו אחיו, מהבעל להיות כמו הבעל של השכנה, שרוצים שהדשא יהיה קצת ירוק יותר או בית מסודר יותר – הראש לא מכוון למקום הנכון.

"איזהו עשיר השמח בחלקו" (מסכת אבות ד', א') – רק כך ניתן להיות מאושר.
להסתכל על מה שכן יש ולחפש בו את הטוב, דווקא לשים דגש על המתנות הקטנות. הציפיות גורמות ליומיום להיצבע באפור, אותה מציאות יכולה להיות ורודה ממש. וזה תלוי רק בנו. ברגע שאדם מודה על המציאות שלו, מיד הוא פחות מצפה, פחות מייחל למשהו אחר כי רואה את הטוב בקיים הרגע.
ברגע שמודים על זה שקמנו בבוקר יש פחות מקום לאכזבה מיום גשום או מילד שלא מקשיב, כי מה זה לעומת זה.
כשסומכים על אבא שבשמיים שכל מה שיש לנו או אין לנו זה מדויק ומדוקדק עבורנו בלי שום טעויות. שלא מצפים לדבר אחר ואומרים תודה על מה שיש בידיעה מוחלטת שמה שבורא העולם נותן לי זה הכי טוב בעבורי, אם נדע את זה בביטחון כמו שמש בצהריים אנו נרקוד משמחה כל היום וכל הסובבים אותנו ירגישו את זה.
הציפיות מעצמנו להיות יותר ויותר גם כן יכולות לגרום למפלה, עדיף להסתכל מה יש ולהגדיל אותו ולא לחפש את מה שאין. כן צריך לשאוף גבוה, לבקש גבוה.. להתפלל להשם לעלות מעלה ברוחניות ובגשמיות. אבל לא לצפות שהמציאות שלנו תשתנה בין רגע. כי מנהל העולם מבין הרבה יותר טוב מאיתנו מה טוב בעבורנו.
הציפיה שהבעל יגיע רגוע יותר הביתה או יענה בצורה כזו או אחרת, ובייחוד הציפיה שיבין למה התכוונת בלי שתדברי – יוצר פער בתקשורת וחוסר הבנה הדדית, אכזבה והתכנסות או התפרצות.
אמירת תודה על הבעל שיש לי שהוא בדיוק עבורי וכל שינוי בו לא יהיה טוב עבורי נותנת לנו כוח להתמודד עם אי הבנות ופחות להתאכזב. כן ללמוד איך לדבר רגשות, לדעת איך לגשת לאדם בלי ליצור אצלו מנגנוני הגנה.
כל אחד מבני הבית צריך לעשות את התפקיד שלו,
תפקיד האישה הוא מהותי מאוד ויקר מאוד. לא לחינם היא עיקר הבית. לכתחילה לקום בבוקר באמירת תודה מהלב על הקימה, הבעל, הילדים, הבית וכו'.. כבר התחלנו יום עם פחות ציפיות למשהו אחר, כך קל יותר.. פחות אכזבות. ויותר שמח.
הסתכלות זו על החיים משמחת את השם כיוון שכאן מתבטאת נתינת האמון המוחלט בבורא עולם, שמה שיש לי זה הכי טוב ואני לא רוצה משהו אחר, כי זה וודאי לא טוב. שאומרים לבשר ודם תודה על מה שנותן יותר נעים לו לתת לנו שנית, קל וחומר לאבא האהוב שלנו שמתחזק את העולם כולו רגע רגע ובטח יהיה לו כיף יותר לתת לילדים שלו שיודעים לומר תודה ! ובטוח שווה לקבל מתנות מאבא כזה טוב…

הכותבת- יועצת זוגית ומדריכת כלות

דילוג לתוכן