אם אני מסתדר לבד, בשביל מה אני צריך רב?

דעת תורה.
בית יהודי מורכב מהמון הזדמנויות להחלטות, תמיד היו ויהיו חילוקי דעות בין הבעל לאישה וזה טוב מאוד,
בני הזוג אמורים להיות שונים ובעזרת העבודה הנכונה להתאחד.
אין צורך לפחד מחילוקי דעות פשוט צריך לדעת כיצד לנתב אותם לשיחה משותפת ומשתפת ולא למריבה ללא תועלת. דווקא חילוקי הדעות הם אלו שגורמים לאיחוד הטוב ביותר בין בני הזוג, על ידם לומדים להכיר אחד את השניה ולעבוד על המידות.
כאשר יש קו ברור לבית, רב המקובל על שני בני הזוג ומנהיג את הבית בדרך האמת, בדרך התורה והמצוות זוהי המתנה הגדולה ביותר. ברגע שיש צד שלישי שפותר בעיות שלא מצליחים לבד החיים קלים יותר.

גוזלים
כשילד לומד מקטנות ששואלים את הרב, ומה שהרב אומר מקובל על אבא ואמא, – זה מחנך למידות טובות!

גם בחינוך הילדים, שילד לומד מקטנות ששואלים את הרב, ומה שהרב אומר מקובל על אבא ואמא, שישנה דמות שכולנו מבטלים דעתנו בפניו ללא שאלות – זה מחנך למידות טובות, למידת עוונה ולא לגאווה שאני יודע הכל. מחנך לקבלת מרות ולכבד מבוגרים – מידות החשובות ביותר לצלוח את החיים הבוגרים יותר. מה גם שמקטנות הילד מחונך כך אז בזמן הגיעו לנישואין יהיה לו יותר קל לקבל על עצמו רב ובכך הזוגיות שלו תראה אחרת. כי ברגע שהאישה או הגבר יודעים שיש להם למי לפנות בכדי להגיע לצד השני (במידה ולעיתים לא מצליחים לעשות זאת לבד) זה בהחלט פותר מכשולים. כך לומדים 'להוריד את הראש' ולהודות בטעות ומשתפרים במידות טובות יותר והבנה מה הצד השני באמת צריך.
לכל אדם לאו דווקא בנישואין ישנם הרבה התלבטויות החיים, החלטות שצריכות להיעשות אך אנחנו לא תמיד יודעים מה הכי טוב עבורנו, מה השם רוצה מאתנו באותו רגע, בשידוכים, בעבודה, בתלמודי תודה, ישיבות, בריאות ובכל צעד שצריך להיעשות.. האדם מאוד נגוע בעמדותיו ולא אובייקטיבי בהחלטותיו. לכן קיבלנו מתנה גדולה "עשה לך רב והסתלק מן הספק" כי "אין שמחה כהתרת הספקות", ברגע שאת מקבלת על עצמך רב מוסמך על ידי גדולי דור ושואלת אותו כל שאלה שמטרידה – זוהי הדרך הטובה ביותר בעבודת ה', כך את יודעת בוודאות שרצונו של הקב"ה עובר דרך גרונו של הרב. השם לא נותן תקלה תחת ידו של רב כיוון שהיהודי ששואל מאמין בתמימות שזהו רצון הבורא אז אין סיכוי שלא תהיה סיעתא דשמיא בתשובות. "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" (דברים,י"ז) מסבירים חכמינו שגם אם רב יגיד לנו על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין צריך להקשיב וללכת בדרכיו, כי הקב"ה לא נותן תקלה מתחת ידם של רבנים ובייחוד כאשר האמונה של היהודי ששואל תמימה בבורא העולם. וגם אם הרב חס ושלום טועה הקב"ה יסובב את כל הסיבות שמה שאמר כן יסתדר במציאות. זוהי דעת תורה. דעה שכולה תורה, רב שעונה בשם התורה ולא מדעותיו האישיות. כך אנחנו המתייעצים הרבה יותר שקטים ורגועים.. נוח לחיות כך שיש מישהו מעלינו שיודע טוב יותר ומחליט עבורנו שקשה. שאומר לנו בכל רגע מה הקב"ה בכבודו ובעצמו רוצה מאיתנו הקטנים. זוהי מתנה שצריך לדעת להשתמש בה ולהעריך אותה. ישנם רבנים בדורנו ששווה להידבק בהם וללכת על פי מוצא פיהם ובכך לסלול את הדרך הנכונה בעבודת השם המותאמת אישית לכל משפחה בבית יהודי, ותמיד לזכור שלתורה הקדושה ישנה תשובה לכל יהודי בכל צעד שהוא נמצא על מסלול עובדי ה'.
שנזכה כולנו לאמונת חכמים, אהבת חברים ודבקות בבורא ברוך הוא.

הכותבת היא מדריכת כלות ומגשרת

דילוג לתוכן