מבחן פשוט

מבחן פשוט

השם יתברך הוא טוב ומטיב, הוא יודע למי לתת ומה.

כל אחד מרגיש לעיתים שיש לו חוסר, כל אחד בתחומו, אך נזכור כי מנהל העולם יודע הכי טוב עבורנו, ובוודאות שהמצב הנוכחי שכל אחד ואחת מהקוראים נמצא – הוא המצב הטוב ביותר שיש עבורכם.

סיבה טובה לכך שהקב"ה לא נותן לך את מבוקשך היא שלעיתים הדבר שאת מבקשת ומייחלת לא יהפוך אותך לאדם טוב יותר, וגרוע יותר, ירחיק אותך מהקב"ה. לעיתים אדם מבקש עשירות, ממלא לוטו, רוצה עוד כמה אפסים בעובר ושב.. אך – הקב"ה מסתכל מלמעלה, ורוצה לתת – אבל – הוא יודע כמה זה יקלקל אותו, הוא יודע שברגע שייתן עשירות, אותו אדם כבר לא יעבוד אותו באותה הכנעה ומסירות נפש.

הרב הגאון יגאל כהן שליט"א אומר שלא נמצא האיש שיש לו מיליון דולר בבנק ומתפלל לקב"ה שיתמיד פרנסתו. זה נראה לו כבר מובן מאליו, שזה שלו באמת. המציאות כל כך ממשית שהיא מעלימה מאיתנו את השם יתברך.. הרב יגאל שיאריך ימים בטוב, אומר: מי מגיע לשיעורי תורה בדרך כלל? אנשים פשוטים.. אנשים שמחפשים ישועה, שמחפשים קרבה לקב"ה. אנשים שיש להם מיליון שקל, בדרך כלל כבר לא יכתתו רגליהם ויגיעו לשיעור צפוף בבני ברק, אלא יבקשו מהרב לבוא אליהם לוילה..

המבחן הקובע הוא, האם בכל פעם שתקבלי מתנה מבורא עולם תתקרבי אליו יותר? או תתרחקי? אדם שמקבל סכום כסף במתנה, מה הוא עושה איתו? קונה רכב חדש בכדי לנקר עיניים לכל השכונה? טס לחו"ל למקומות לא צנועים? מפסיק לבוא לשיעורי תורה? המתנה של הקב"ה יכולה לשמש כנגדו.. אז למה שהקב"ה ייתן עוד?  אנחנו צריכים לתת להשם סיבות טובות לתת לנו מתנות.. הוא מנסה אותך, נותן לך קצת.. רואה מה את עושה עם זה- אם את מתגברת על הניסיון ומתקרבת עוד יותר לקב"ה, אז בטח שייתן לך עוד בשמחה.. אבל אם זה מרחיק, אז הוא ייקח את זה. לטובתך. להשאיר אותך קרובה אליו באמת.. מתוך ענווה.

לא מתוך גאווה. כי כשאדם מקבל הרבה שפע גשמי כמו כסף, בית, אוטו או שפע רוחני כגון חכמה, השכלה, כבוד וכו'.. – הוא יכול להשתמש בזה כנגד דרך התורה = גאווה. "גאוות אדם תשפילנו". הקב"ה רוצה אותנו קרובים אליו ולכן לא תמיד מאפשר את הבקשות שאנו מבקשים.. לטובתנו.

האדם נהיה הרבה יותר טוב כשהוא יודע שכלום לא שלו, שהוא מתפלל ומבקש שיהיה לו אוכל לאכול ובגד ללבוש, כך הוא קרוב לקב"ה, מבקש ממנו, תולה את מבטחו אך ורק בו ולא בבשר ודם.

אדם מבקש זיווג המון זמן.. ובסוף מקבל, אך אחרי שהתחתן, ראו זה פלא, הפסיק ללמוד תורה.. כי אין לו זמן. ואז מתפללים לילדים, כשמגיעים בשעה טובה ומוצלחת מתנת הילדים, עוד יותר אין זמן ולכן הוא מפסיק גם להתפלל במניין… אז מה עשינו בזה? המתנות שהקב"ה נתן הרחיקו את האדם יותר ויותר מהקב"ה, מנותן המתנה. בורא עולם נתן לך אישה וילדים, אתה צריך לתת לו כפול, להחזיר טובה.. ללמוד טוב יותר, להקפיד על תפילות. כך אומרים לו תודה רבה, מתקרבים אליו ולא מתרחקים.

צריך לקחת את הסרט קדימה, מה יהיה אם אקבל אוטו, אם אקבל הרבה כסף, כשאקבל בעל וילדים.. איך אני אודה לקב"ה ולא אתרחק ממנו… וכך השם יראה שאת תמיד תשארי קרובה אליו, והוא רק ירצה לתת לך יותר ויותר.

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 058-3266571

דילוג לתוכן