אם את באמת רוצה – את יכולה!

דיינו..

ישנן נשים רבות וגם אנשים, שיש להם יכולת השפעה על הסביבה. הם ניחנו בכישרון מסוים ויכולים להשפיע לטובה ולחזק אחרים. מדובר בכל מיני תחומים, ישנן נשים שטובות בלתת עצות בזוגיות, בחינוך ילדים, ישנן נשים שנותנות טיפים לסידור / עיצוב הבית, ישנן כאלה שפשוט מצחיקות ומשרות אוירה נעימה על הסביבה.. כל אחת עם התחום האהוב והקרוב לליבה. כל אישה צריכה לדעת במה היא טובה במיוחד, ולמקסם את התפוקה מכך. אחת יש לה יכולת להאזין בשקט ובנחת בלי להכניס את עצמה בכל משפט שני, השנייה יש לה יכולת ורבאלית, לדבר ולהביע את רגשותיה.. השלישית רגישה ומכילה והרביעית יודעת לכתוב בחרוזים.. בקיצור – כל אחת עם הכישרונות שבורא עולם חנן אותה.

חשוב לדעת להצביע בתוך תוכך על המעלות והיתרונות שהקב"ה חנן אותך.. מתוך ידיעת המעלות, האישה יכולה לרצות ל"פרוץ החוצה", זאת אומרת, ישנן נשים שחלום חייהן הוא לטפל באחרות, לעזור בשלום בית, לעשות חוגי בית לנשים – לזכות את בנות ישראל.

נשים מסוימות מצליחות בכך ובאמת מזכות את אחיותיהן, ומצליחות לשלב את זה עם הבית, והיתר רק רוצות אך לא באמת יוצא להן לממש את יכולתן כלפי חוץ.. התחושה של "בא לי לעזור לעולם" ובפועל לא לעשות את זה בכלל או מעט – יכולה לגרום לתחושת פספוס והחמצה. יכולה האישה הצדיקה והכישרונית להסתובב בעולם ולחיות חיים שלמים עם תחושת החמצה ואף כישלון, בהרגשה של: "מדוע אני לא ממצה את עצמי, אני מרגישה שאני יכולה יותר ובסוף אני עובדת בעבודה שולית שלא מתאימה לי בכלל". וממשיכה לחלום מה היא כן יכלה להיות בחיים, ועד כמה יכולה להצליח ולהשפיע על הסביבה כל כך לטובה, לעבודת השם, אז מדוע זה לא מסתדר?

ראשית כל, אישה צריכה לדעת שהיא יכולה הכל. אם היא רוצה באמת היא יכולה.. לא לפחד. תמיד אפשר לנסות וללמוד מכישלונות זה תמיד מועיל.

אך הדבר החשוב מכל הוא – לעיתים אנחנו חושבות שהשליחות שלנו נמצאת רחוק מעבר לים, אך קודם כל השליחות שלנו נמצאת קרוב קרוב, צמוד אלינו ממש. אישה עם כישרונות רגשיים שיכולים לעזור לכולם – בראש ובראשונה צריכה לעזור ולתת להם ביטוי בביתה, בתוך ארבעת אמותיה.

אישה שיש לה כישרון דיבור או הקשבה, אישה מצחיקה או רגישה, אישה שלמדה להדריך כלות או לייעץ לנשואים – כל יתרון שהוא – תדעי שגם אם לא "תפרצי החוצה", היתרון הגדול ששווה הכול הוא – שאם תשתמשי בכל ידיעותייך לביתך, עם בעלך, בנותייך ובנייך – אזי דיינו.

אישה שכל כך מבינה ויודעת לייעץ לחברותיה – אם תייעץ בצורה כזו טובה ומכילה לבת שלה –דיינו.

כך גם בנישואין, אישה שמבינה ורוצה ללמד שלום בית או חינוך ילדים אז כמובן שתתנסה קודם על עצמה ועל בעלה.. ודיינו.

אישה שניחנה בחוש הומור – שתשתמש בו הרבה בבית. שתצחיק קודם כל את אנשי ביתה, את בעלה, ילדיה הוריה וכו'.. ושכרה יהיה רב.

לפעמים אנחנו מחפשות להשפיע מעבר לים.. ובבית אין לנו כוחות להשתמש בכלים שהקב"ה נתן לנו. אבל השם יתברך, הוא שנתן לך את היכולות המיוחדות שלך, שבוודאי יש בך – והוא אומר – קודם כל הבית. קודם כל תשתמשי בהם לטובה בדלת אמותייך, ולאחר מכן כלפי חוץ.

בוודאי שלא שווה להשקיע בחוץ אם הילדים שלך או בעלך זקוקים לאמא סבלנית ונחמדה.. להיות נחמדה בחוץ ובבית חסרת סבלנות – בוודאי לא שווה כלום.

נאמר "נאה דורש נאה מקיים"- בכדי לדבר ברבים צריך לקיים, לפחות להשתדל, כך הדברים מתקבלים יותר בלב השומעים.

לכן אין מקום לתחושת החמצה חלילה – אלא הפוך! תשמחי שיש לך ערך מוסף להעביר למשפחתך (ולכל אחת יש, אם תסתכלי טוב תמצאי). תעשי זו כשליחות עיקרית ומאליו יגיע השאר.

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 0583266571

דילוג לתוכן