מילה שווה זהב

בס"ד

מילה שווה זהב

כל אחד ואחת שזכה שיהיה לו רב, אדם שנראה כבשר ודם אך בעצם הוא הצינור המקשר בינך לבין בורא עולם, שדרכו שומעים מה הקב"ה באמת רוצה מכל אחד ואחת, רב שבאמת מכיר את הנפש של המשפחה ובסיעתא דשמיא גמורה מנהיג אותם בדרך העולה בית אל.

כי אין לנו דרך אחרת לשמוע בפירוש מה הדרך הנכונה בכל צעד ושעל, שהרי כל אחד נגוע בהחלטותיו בחיים, יש לנו נפש בהמית שרוצה גם את מה שהיא לא צריכה. והרב, שוב, בהרבה סיעתא דשמיא, מנהיג את המשפחה כשבאים להיוועץ איתו. כדאי מאוד גם את הילדים להרגיל לכך מגיל קטן, שישמעו שיש בבית דעת תורה, שאבא הולך לשאול את הרב, גם בהחלטות שקשורות לילדים, שהם ידעו שאם תהיה להם שאלה כשיגדלו, הם צריכים ויכולים ללכת לשאול את הרב הצדיק. שיש לו ברכה משמיים בזכות האמונה של היהודי ומפיו יוצא מה שהקב"ה בכבודו ובעצמו רוצה מאיתנו.

זו הדרך לחיות באמונה ובראש שקט, שיש מי שמעלינו, יש מי שיודע טוב יותר ויחליט לנו במידה ולא נסתדר לבד.. זה עוזר מאוד, גם לזוגות בבעיות בשלום בית, וגם בכל החלטה קטנה או גדולה בחיים. לפני שאלת רב כמובן מתפללים לבורא עולם שמה שיצא מפיו יהיה מה שהשם רוצה, וכך, בזכות האמונה התמימה והאמיתית הזו, לא תצא שום תקלה מתחת ידו. כי יש השם בעולם, והוא מסובב הסיבות, והוא נותן לרב בפיו את המילים הנכונות. וככל שהאמונה של היהודי חזקה יותר, דיבורי הרב ישפיעו יותר ויתגשמו במלואם.

כל משפט שיוצא מרב גדול כדאי מאוד לזכור ולחשוב ולהבין מה טומן בחובו עוד, חוץ מהפשט שבו, נאמר "אין אדם עומד על דעת רבו עד 40 שנה", כמה עומק ניתן לקחת מכל תשובה ודיבור קטן, שיכול לחזק אותך גם במקומות אחרים לגמרי. כל מה שאנחנו שומעות או רואות בחיים, בא לחזק אותנו ולתת לנו מוסר ודעה בחיים. כי כל העולם נברא בשבילי, בשביל כל אחד ואחת מאיתנו. כל מה שאני רואה צריך ללמד אותי משהו. וכך מכל סיטואציה ניקח את המירב ונלמד את החיובי שבה, וניקח מכך כוחות ותעצומות למקרים אישיים.

הרב הגאון יגאל כהן שיזכה לחיים טובים וארוכים, מספר ימים לאחר חתונת ביתו, אמר כמסיח לפי תומו שבתפילות האחרונות שלו לא נעים לו לבקש מהקב"ה, מרוב כל הטובות שהוא נתן לו בזמן האחרון.. לא יוצאות לו הבקשות בתפילות, אלא רק תודות. לימוד גדול נוכל ללמוד מזה ביחד, כל אחת תסתכל על החיים שלה, האם היא לא צריכה להרגיש כך? שמרוב כל הטוב שהקב"ה משפיע עלינו לא נעים כביכול כבר לבקש ולבקש?..

נסו את זה, תקומו בוקר אחד, תתפללו שחרית, ובשמע קולנו במקום לבקש בקשות רק להגיד תודות… לבכות מרוב הודיה להשם… על מה?! מי ששואלת על מה.. צריכה להחזיר את המשקפיים החיוביות לעיניים… כי אין ספור דברים שנוכל למנות שעליהם צריך לומר תודה…

קמת הבוקר? את הולכת, שומעת, רואה, את מריחה, בריאה, רעננה וחזקה?.. יש כאלו שלא. יש לך בית? קורת גג, אוכל על הגז, בגדים בארון, מטריה לגשם, מעיל מחמם?.. יש כאלו שאין להם. אם יש לך בעל.. כמה את צריכה להודות, ואם יש לך ילדים.. בכלל התודות לא יגמרו עד מחר. ונכון – תמיד אפשר להתלונן! תמיד אפשר לחפש מה בתוך כל זה לא טוב לי! כמה בלגן הילדים עושים לי, כמה לא טוב עם הבעל או בבית הקטן, או שאין בעל עדיין בכלל וכו' וכו'…. אבל החכמה היא – לראות רק את מה טוב, רק להודות להשם, על ידי זה מגיעה השמחה במלוא הדרה וממלאת את כל חדרי הלב. אגב, הרוגע הוא החבר הכי טוב של השמחה, והוא מגיע יחד איתה… ומה שווה יותר משניהם בתוך ליבנו?! כמה כסף מוכנים אנשים לשים בכדי לקנות שמחה ושלווה?? ולכל אחת מאיתנו, שנולדה יהודיה, יש את הבחירה להכניסם לחייה, ללא עלות. גם כבוד הרב הצדיק יכול היה לבחור להתלונן על מה שלא היה בסדר, ובוודאי שהיו דברים שהם לא בדיוק כפי שרצו בכל מהלך החתונה, אבל הוא בוחר שלא לראות בכלל את מה שלא טוב. מבחינתו הכול היה מושלם, הוא בוחר לראות רק את הטוב! ומזה מוטל עלינו ללמוד ולקיים…

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 0583266571

דילוג לתוכן