ילד זהב טהור

ילד זהב טהור

שבוע שעבר דיברנו על הצורך של כל ילד, ובמיוחד מתבגרים, לראיה חיובית של הוריו כלפיו. צורך קיומי של קשר ושייכות למשפחה. הצורך הזה כמובן מכוסה בהמון שכבות של התנגדות וחוצפה.

אבל האמת היא, שכל ילד הוא ילד. לא משנה באיזה גיל. וכל ילד זקוק לאהבת אימו ואביו.

אז קבענו שנסתכל על הנקודות החיוביות של הנערה שלנו, מה טוב בה באמת.. לא רק לשים דגש על מה שלא. ולאט לאט נחזיר את הקשר לקו הנקי, ללא כל התנגדות.

תבדקי מה את בתור אמא שלה רואה בה כנקודת אור, שממנה תאירי על כל היתר וכך תתני לה תקווה ואהבה –  תקווה שהיא תצליח בחיים, ואהבה ללא תנאים. לא משנה מה היא תעשה.

הבעיה מגיעה כשאנחנו נתקלים בנקודות אופי אצל הילד שכל כך מכעיסות אותנו, ובדרך כלל גם כל כך מנוגדות לאופי שלנו, ואז מאוד קשה להורים לראות בהם את הטוב, הם רק דוחים אותם מעליהם מרוב שקשה להם לראות את ההתנהגות הזו.

זה מוזר לכתוב ועוד יותר להרגיש את זה, אבל זה קיים לצערנו המון, אימהות או אבות יכולים להרגיש דחיה מהילד שלהם. מהילד שיצא ברחמים מרובים מרחמה של האמא הצדיקה. הורים מרגישים שמרוב כעס ומרמור, או בגלל מעשים שהילדים עושים.. הם מגיעים למקום של דחיה וניכור, וזה מרחיק עוד יותר את הילד, זה הפוך ממה שהוא צריך בכדי לחזור למוטב.

בדרך כלל אלו ילדים שממש שונים מאיתנו ודומים לבן הזוג שלנו, או להפך, ממש דומים לנו והבן זוג שלנו משתגע מאיפה כל הקיצוניות הזו מגיעה. אבל כן, בדרך כלל זה הגיע מאיפשהו.. (לפעמים זה גם קצת מעודד לראות מהיכן הגיע הטמפרמנט הזה, כי בסוף יצא ממך משהו לא?..)

אבל זה ממש לא משנה, כי ההתמודדות היא התמודדות. גם לראות את האופי הקשה שלך מולך במראה בקיצוניות זה לא פשוט. זה ניסיון. והשאלה היא איך צולחים את זה. ואיך רואים בהם נקודות אור ומידות טובות למרות שזה ממש ממש מפריע לנו? וקשה לנו? והילדים מזהים אם אנחנו אמיתיים או לא.

אז גם אם הנקודה הזו אצל הילד מרתיחה אותך ולא נותנת לך לראות בו כלום טוב – האמת, אין לך ברירה. אלא לשים דגש בכוח ובמאמץ על מה כן טוב בו, ולא לאט להתעלם מהרע. הוא לא עושה לך בכוונה או שבעצם הוא כן עושה בכוונה, אבל בכוונה טובה, כדי שתתייחסי אליו. לא כדי שתכעסי.

בילדים כאלו, מאתגרים, יש המון נקודות טובות. בדרך כלל הם המנהיגים הגדולים בעם ישראל. להם יש כוחות ואמביציה לעשות שינויים, להביע דעות, לשנות מהלכים בעולם. הם לא מפחדים, יש להם כוחות על. ובתור נשים, כמה כוחות יהיה להן לגדל בית יהודי? הם יסתדרו בחיים.

אבל איך? רק אם נאמין בהם בדרך.. אנחנו חייבות. אנחנו מופקדות עליהם, הילדה הזאת היא פיקדון מהקב"ה. היא חלק אלוק ממעל, חלק אמיתי מהשם, לא יכול להיות שזה חלק מקולקל, שמשהו בו הגיע בטעות אלייך. הכל מדויק ומדוקדק. ורק את יכולה להוציא ממנו או ממנה את הכי הכי טוב.

תרשמי לך נקודות טובות, תתחילי לראות אותן כל הזמן, לדבר על זה עם בעלך.. איך היא טובה.. איך היא תצליח בחיים, תראי בעיני רוחך איך היא מתגברת הקשיים של הגיל הזה ומתקרבת, תראי אותה עם הטוב הראשוני שלה, אל תתייחסי למסכות שהיא שמה עליה. שימי את כל הקושי בצד ותתייחסי רק לנשמה הטובה שלה, לזהב הטהור שיש בה. כי היא יודעת את האמת, יש בה נפש אלוקית. המסכות האלו הגיעו כדי למשוך את תשומת ליבנו לשלילי. נתעלם מזה ונבחר להתחבר לטוב שבהם. לאט לאט הם יאמינו לזה ויצא מהם רק טוב….

כשבלב שלנו יהיה רק טוב על ילדינו, מיד יצא מאיתנו משהו אחר.. נתחיל להרגיש אחרת… לדבר בטון ובעיניים אחרות.. נתחיל באמת להאמין שהם יכולים. הם מסוגלים להצליח ובגדול. כמה כוח זה נותן בעתיד, אנחנו אפילו לא מבינות עד כמה זה קריטי להאמין בהם ולראות בהם את הטוב.

הרי מי יאמין בילדים שלך אם לא את? תחשבי על זה.

לרכישת הספר "תוכו רצוף אהבה" מאת מחברת הטור: 0548491930

דילוג לתוכן