ירידה באה לשם עליה, אך באותו רגע זה נראה סוף העולם!!

במרוץ היומיום אנו עוברים קשיים, נראה לנו שהבורא רחוק מאיתנו.
כמה מילים מחזקות..

"אם אסק שמיים שם אתה ואציעה שאול הנך"(תהילים פרק קל"ט)
כל אחת באשר היא עוברת קשיים וניסיונות,
כולם אומרים שירידה באה לשם עליה אך באותו רגע של הקושי זה נראה סוף העולם.
לא תמיד קל להתנחם בזה שעוד מעט תהיה עליה, כי כרגע מרגישים את הנפילה. בין אם זה בהמתנה הלא פשוטה לילדים, בין אם זה בהמתנה הלא קלה לחתן. ובכלל בקושי בעבודת ה', בלימודים, בעבודה, בבית, בחינוך הילדים (גם שהם מבוגרים), בבריאות, בפרנסה ועוד לאורך כל החיים ישנו קושי לקום ולהתעודד בעת הנפילה. המצב רוח פחות מרומם, החשק להתפלל, לברך ולדבר עם ה' יורד.. אפילו השמיים נראים קודרים יותר. מה יעודד אותנו? איך נשמור על השמחה והסיפוק? איך נתעודד ונתחזק דווקא ברגעים הקשים שבחיים?
"אם אסק שמיים" – שאנחנו בשמיים, בעליה, ב"אורות", שהכול הולך והשמש מחייכת אלינו, שקמנו בבוקר והכל מסתדר, מרגישים טוב, שמחים, מתפללים מתוך כוונה, מוצאים את הזיווג במהירות, אז "שם אתה"- הקב"ה שם איתנו, נמצא ושמח איתנו בשמחתנו. "ואציעה שאול" – אך שנמצאים בשאול, בתחתית, בדיוק שלא הולך כמו שציפינו, שמרגישים חס ושלום לא טוב, שלא נפקדים בילדים כל כך מהר, שהפרנסה דחוקה והבעל מעצבן…. בדיוק אז ברגעים הקשים והלא פשוטים, שבא לנו להיעלם ולצעוק "למה?!" בדיוק שם – "הנך" הקב"ה קרוב יותר,

דיכאון
"הקשיים מביאים קירבה אמיתית, אז לא לשכוח את זה בשעת הנפילה"

"הנך" לשון קרבה הרבה יותר מ"שם אתה".
הוא ממש צמוד ליהודי שקשה לו, רק תקראי והוא יענה. "עימו אנוכי בצרה" כמו שלנו קשה לאבא שלנו גם כן קשה. הוא הראשון שרוצה שיהיה לנו הכי טוב ושנהיה שמחים, אך לעיתים הוא מביא עלינו קשיים בכדי שנתעורר ונקרא אליו, בכדי שנתקרב ונאמין בו יותר. אז ברגע של ניסיון העצה היא להמשיך להחזיק באמונה תמימה, לא לעזוב לגמרי כי זה מה שיצר הרע רוצה ואז הוא ינצח ויתגברו הניסיונות. ברגע הקושי לדבר עם השם בכוחות שלך, במילים שלך. "אבא, קשה לי, אני לא רוצה לעזוב אותך", "אבא, אני יודעת שזה ניסיון, לא פשוט לי אבל תהיה איתי". להמשיך ולנגן את אותו משפט כל אחת כאוות ליבה לאביה שבשמיים וזה מעין מנגינה יקרה שמשמחת את זה שאמר והיה העולם. כי דווקא בשעת ניסיון היצר הרע מחכה להראות לקב"ה איך היא מתייאשת, איך היא פורקת עול ולא מאמינה בך שתוציא אותה מזה בקלות. אך אנחנו נתחכם יותר ונראה לאבא שלנו שאנו איתו בכל מצב, נראה ליצר הרע שהניסיונות דווקא מחברים אותנו בעבותות של אהבה לבורא העולם.
כל אחת יכולה להיזכר בתקופות קשות שהיא התפללה בדמעות שליש לאבא שיעזור לה בצרה כלשהי – איזו מתיקות זו, איזו קרבה שלא ניתן לתאר במילים. הקשיים מביאים קרבה אמיתית, ידיעה שאין אחר שיוכל לעזור לי אם לא אתה. אז לא לשכוח ברגע הנפילה, להחזיק באמונה שהקב"ה ברגע יכול להעלים את הקושי! "תשועת השם כהרף עין", כמו שהקושי בא הוא יכול ללכת. זה תלוי בנו, עד כמה נתעודד ונשמור על אמונה חזקה ותמימה שמה שעושה לטובה עושה ושדווקא עכשיו הוא קרוב אלינו עוד יותר וכל מילה שנאמר היא ענקית בעיניו יתברך, כי הוא יודע עד כמה קשה בעת הזאת ובכל זאת התגברת והרמת עיניים לבורא כל היקום שכל הפתרונות בידיים שלו.
אין מילים לתאר את השמחה שמעשה זה עושה בשמיים. שנזכה לשמח את השם מתוך בריאות איתנה, נחת ושלווה בהנהגה של חסד ורחמים גלויים.

הכותבת היא מדריכת כלות ומטפלת זוגית.

דילוג לתוכן