"שקר החן והבל היופי".. אז איך ארגיש טוב עם עצמי?

מכירות את התחושה שהשקעתן שעות בשביל לבחור בגד לחתונה?
שרציתן להיות הכי יפות ומיוחדות אך להפתעתכן התגלתה אישה נוספת עם אותה שמלה בדיוק!?
כל ההשקעה והמאמץ הלכו כליל, המצב רוח בדרך כלל הולך יחד איתם. הרצון להיות יפה הינו רצון של כל אישה, הקדוש ברוך הוא ברא אותנו אוהבות להתייפייף ולהרגיש טוב עם עצמנו במראה ובלבוש וזה בסדר גמור.
חובה על כל אישה להרגיש טוב עם עצמה כשמסתכלת במראה, להרגיש יפה וצנועה.
הרב יגאל כהן שיאריך ימים בטוב ובנעימים אומר שחובה מהתורה לכל אישה לשמור על בריאות נפשה, על השמחה שלה. אין שום מצווה בלהרגיש לא יפה ולהיות עצובה מכך. במה שיש צריך לשמוח, אין ברירה אחרת.

שקר החן
אין שום מצווה בלהרגיש לא יפה ולהיות עצובה מכך

תמיד אפשר להתלונן על מה שאין, לחפש מה עוד אני רוצה ועד כמה אין לי בגדים! אבל מנגד ניתן לחשוב על מה כן יש ולשמוח בו. ההרגשה שאולי חברה שלי מעליי, יפה יותר, מצליחה יותר, חכמה יותר מקורה בחוסר אמונה. ברגע שאישה יודעת בוודאות שכמו שחז"ל אמרו במסכת חולין "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה, אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה" – שום דבר בעולם שלנו לא קורה בלי שאבא שלנו מתכנן ומחליט בטובו שזה הכי טוב עבורנו. אין צורך להילחם על כבוד, יופי ומעמד. דווקא החן נסוך על פני האדם העניו, דווקא בצניעות יש משהו כובש ויקר. גם אם חברה יותר יפה ממך בחתונה, או מישהי מצליחה יותר ממך בעבודה – אז מה קרה? השמחה של כל אחת צריכה להיות פנימית ולא תלויה בסביבה. אם היום אף אחת לא תשים לב לעגילים החדשים שלי זה אומר שהם לא יפים ולא אשים אותם יותר? חבל שהסביבה תשפיע על המצב רוח היומי שלי, זה משקל כבד מידי שאנו מפקירים בידי אחרים.
אדרבה – צריך ללמד עצמנו לשמוח בשביל האחר, לשמוח בטוב שקורה לחברה שלנו וכך נהיה טובות יותר. כשחברה מצליחה בלימודים או בעבודה, כשהיא יפה יותר ויש לה בעל שעוזר או ילדים שקטים ומנומסים ואפילו דשא בחצר – ולך אין .. בכל נושא שאת מרגישה קנאה בלב למה היא כן ואני לא, כאן נכנסת האמונה. ההבנה שמה שקורה איתי זה מדוקדק עבורי ואין טוב מזה בשבילי. לה' אין טעויות. הוא יודע בדיוק איזה בעל ואיזה דשא להביא לי. והחשוב מכל "טוב עין הוא יבורך" (משלי כ"ב) – מי שטוב עין לסביבה הקב"ה טוב איתו, הוא מושך חסדים מלמעלה. ההסתכלות דרך עין טובה מורידה את שפע בכל הבחינות בחיים. ה' אומר אם היא כל כך מפרגנת ולא מקנאה במה שיש לחברתה, אני אתן לה גם ויותר. מעבר לכך, היומיום שלנו הופך לשמח יותר. כי אישה שמקנאה חייה אינם חיים. כל הזמן לחשוב מה יש לשכנה ומה אין לי, מה טוב אצלה ולהתבכיין על מה שלי יש – זהו פספוס של ממש, פספוס של חיים טובים יותר, של מבט מאושר יותר.
"המתפלל על חברו נענה תחילה" – ברגע שאת צריכה משהו, סגולה להתפלל על חברתך באותו עניין ואז זה עובר דרכך קודם. הטוב לב שלנו מושך את טובו של אב העולם. לא עולה כסף לפרגן ולתת מילה והרגשה טובה – זה מאוד משמח ונעים, גם לנותן וגם למקבל.
זוהי הדרך שהקב"ה יפרגן וייתן גם לנו הרגשה טובה כל הימים!

הכותבת מדריכת כלות ומגשרת

דילוג לתוכן