"אני מתארגן לכבוד אישתי"

בס"ד

כבוד הדדי

התורה הקדושה היא המרפא הטוב ביותר לכל התחלואים,
היא המלמדת את המידות הטובות ואת הדרך הנכונה להצלחה בחיים.
הרב יגאל כהן שליט"א סיפר על הרב שלמה זלמן אורבך זצ"ל שכל פעם לפני כניסתו לביתו היה עומד ומסדר את המגבעת והזקן, מתארגן לפני כניסתו בדלת. תלמידיו שאלוהו מדוע עושה כך והצדיק השיב: "אני עומד לקבל את פני השכינה, אני מתארגן לכבוד אישתי שהיא בבחינת השכינה הקדושה". אותו רב קדוש העיד על עצמו כי הוא אינו צריך לבקש סליחה מאישתו לאחר פטירתה כיוון שמעולם לא פגע בה.
התורה הקדושה מלמדת אותנו הכיצד לכבד אחד את השניה. אך ורק אדם שלומד תורה יכול להגיע למעלות גבוהות בשלום הבית ובכבוד הבריות. גם אדם עם מידות טובות מולדות צריך את סדרי התורה הקדושה בכדי להתמודד כשפחות נוח לו. בני הזוג צריכים לכבד אחד את השניה. לא להרגיש בנוח לאחר שנים וחס ושלום לזלזל (גם לא במחשבה), ככל שתעריכי ותכבדי יותר את בעלך כך האהבה תפרח, בעל שאישתו לא מכבדת אותו בסתר ליבה מיד מרגיש זאת ומתרחק בעקבות כך. ישנם נשים שהעידו בפניי כי קשה להם לכבד את בעליהן, חלקן חושבות כי הן מבינות או חכמות יותר ממנו וישנן שפשוט מעריכות דברים או אנשים אחרים במקום את בעליהן. צריך להתמודד מול הקשיים הללו ולהעריך כל דבר קטן שעושה ולחפש בו דברים חיוביים אחרים כיוון שכבוד הבעל במחשבה ובדיבור הוא מהותי מאוד לכל בית יהודי. כמובן גם שכבוד האישה מהותי באותה מידה אם לא יותר, ובעבור זה כדאי לכל אישה בעם ישראל לשלוח את בעלה ללמוד תורה כמה שיותר, גם אם קשה לך אחר הצהריים עם הילדים, תזכרי שלימוד התורה הוא לטובתך ולטובת כל המשפחה.
בתורה הקדושה מלמדים בין היתר את חשיבות כבוד האישה ומידות טובות. כל אדם רוצה כבוד אך חייב לא לצפות לכך כיוון שהציפייה שיכבדו מולידה אכזבה כי תמיד רוצים יותר. הציפייה לכבוד נובעת מגאווה שכן כל אחד חושב עצמו שצריך לכבדו ולפארו וכך בדיוק מרחיק את הכבוד ממנו. נדמיין לעצמנו בני זוג ענוותנים שכל אחד חושב שהשני עשה לו טובה שהתחתן איתו, האישה אומרת "איזה בעל טוב יש לי, לא הייתי מוצאת כזה דבר בחיים, הוא הרבה יותר טוב ממני" והבעל אומר "איזו אישה נהדרת יש לי, מי הייתה רוצה אותי בכלל, מזל שהיא הסכימה לחיות איתי, היא הרבה יותר טובה ממני" – אילו בעיות בשלום בית היו לזוג שכזה? מידת הענווה פותרת את כל הבעיות העלולות להיות. גם אם היו רוצים לריב לא היו מצליחים כי כל אחד חושב שהשני עשה לו טובה שהתחתן איתו אז מיד רוצה לרצות אותו וכך נפתרות כל הבעיות. אז כמובן שאף אחד לא מצפה מכולנו להיות כמו הזוג המדומיין שלעיל, אך לפחות נשתדל ולו במעט להפחית מרום מעלותינו ולא לפחד להודות כשטעינו, ובמיוחד לא לצפות שיכבדו אותנו ויעשו בעבורנו כי כלום לא מובן מאליו. כל צד צריך להעריך את מה שהשני עושה בעבורו ולא לחשוב שזה מגיע לו. בדרך הזו הרבה יותר שמחים, כל אחד לחוד ושניהם יחדיו. אדם שלא מצפה נהנה יותר מהמתרחש בחייו, אדם עניו הוא השמח האמיתי בחלקו, הוא אף פעם לא מתאכזב כיוון שתמיד חושב שלא מגיע לו כלום וכל מה שמגיע אליו מתנת חינם היא וכך מודה ומוקיר תודה לנותנים לו ושמח באמת במה שיש לו.

דילוג לתוכן